Spijt

Posted By Annibal
Categoirzed Under: Uncategorized
Comments (7)

Dat ik soms iets té makkelijk omga met dingen sinds ik zo ongeveer alle info en koopwaar binnen het bereik van een toetsenbord heb, daar kwam ik vandaag even achter. Achteraf gezien is het niets dat niet goed is gekomen, alleen had ik de stress die het opleverde er vantevoren gewoon niet bij bedacht. 

Allereerst is daar de zaak van mijn opzet-lens. Al sinds ik 'm heb ben ik absoluut dól op mijn camera en de mogelijkheden van het apparaat geweldig, maar er was één functie waarbij ik al vanaf het begin tegen beperkingen op liep: de macro-funtie. Al is deze uitgebreider als op een gemiddelde camera, voor mijn wensen was deze funtie toch iets te beperkt. Gelukkig heb ik echter een super-camera: er zijn opzet-lenzen (cq converters) waarmee je diverse functies uit kunt breiden. Goed plan, dus. Om de macro-converter van mijn gading nog vóór onze vakantie in huis te hebben (gemiddelde levertijd bij Nederlandse winkels: 2 maanden) moest ik 'm wel even uit het buitenland halen, maar gelukkig: als lid van E-bay  is dat binnen no-time geregeld en zo kon het dat ik maandag mijn lens bestelde in Amerika en er vanmiddag al een briefje van de UPS in de bus lag met de mededeling dat ze morgen opnieuw aan de deur zouden komen. Er stond echter óók nog iets op het briefje waar ik even iets minder hard op had gerekend: er moet wel even € 22,73 contant worden afgetikt bij de bezorger. Invoerrechten, BTW en administratiekosten. Fijn, dat betekent dus dat die lens ineens dik twee keer zo duur is. Zucht.. Je moet wat over hebben voor je hobby, zullen we maar zeggen.

Het tweede geval is nóg leuker: toen ik erachter kwam dat het uiterlijk van mijn mobiele telefoon kan worden veranderd door er een ander frontje voor aan te schaffen, was ik natuurlijk metéén verkocht. "Hoera! Hip-rose-met-witte-telefoon-i.p.v.-saai-zilver-met-zwarte telefoon, here I come!" dacht ik bij mezelf en bezocht wederom de gewraakte veilingsite. Omdat het niet zo'n telefoon is met van die klik-frontjes, had ik al wel bedacht dat het verwisselen ervan iets lastiger zou zijn. "Maarja," zo redeneerde ik "als het écht moeilijk zou zijn zouden die frontjes vast niet in groten getale aangeboden worden op het internet. Bovendien staan er toch overal tutorials van."

U voelt 'm al aankomen. Au. Naarmate Paul meer en meer onderdeeltjes van de (dure, nog practisch nieuwe) telefoon afpeuterde en de telefoon steeds meer uit losse onderdelen ging bestaan begon bij elk krakerig/knakkerig/vallerig geluidje mijn hart een stukje harder te bonken in mijn keel. Hoogtepunten waren daarbij het beeldschermpje dat van de telefoon af viel (zo'n ding blijkt slechts met één draadje vast te zitten aan de telefoon!!) en de twee miniscule veertjes die uit het pakking-kje van het speakertje vielen, die zó klein waren dat het net leek of er twee bróódkruimels op tafel waren gevallen. Toen bij de assembly van het tot mini-prutjes gereduceerde technische hoogstandje niet helemaal 100 % meer in elkaar paste vielen zowel Paul als ik half flauw, maar uiteindelijk, toen alle schroefjes er weer in zaten.. Wèrkte 'ie gewoon weer. PFIEW. Mooi natuurlijk, dat we de garantie hiermee naar de klote hebben geholpen, maar tegen de tijd dat we daar goed en wel achter waren was het toch al te laat. Gelukkig maar, dat alles het nog perfect doet. Maar een lesje was het wel: het internet is últiem makkelijk.. En dáár moet je je van bewust blijven…

(And the bright side: mijn telefoon is nu wel ultiem hip én past rétegoed bij mijn nieuwe tas!!)

7 Responses to “Spijt”

  1. Jeff Says:

    *grin*, dit verhaal komt me behoorlijk bekend voor ;-) Ik ben helaas niet zo technisch als Paul, dus ik ben gestopt met het pimpen van allerlei dingen… maar damn, wat kan je op het Internet allerlei stoere dingen vinden om je goodies te customizen, he? Niks geen gedoe met allerlei specialistenbijeenkomsten of dingen die onder de toonbank verkocht worden, neuh, gewoon een paar klikken en je krijgt het thuisbezorgd…

    Zo gaat het overigens ook met Special Edition DVDs in mijn geval. Altijd leuk om je favoriete film te hebben in een stoere box die ze in Nederland niet verkopen toch? Vroegâh kwamen die dingen moeiteloos door de douane voor weinig geld, tegenwoordig zit er bijna altijd invoerrechten in als je iets van buiten de EU haalt… En eh, de pakketjes waar je dan NIET op gepakt wordt, daar zit vaak al iets van invoerrechten in de prijs verdisconteerd, dus echt cheap aan je leuke dingen komen is er niet meer bij… Naja, maar het gemak is natuurlijk ook een zegen, he? :-)

  2. Erica Says:

    Oeh je mobieltje is nu wel superhip he!!!!
    Het heeft wat moeite gekost dus, maar dan heb je ook wat…
    Kus!

  3. kell Says:

    Maar hij is nu wel leuk! :D Fijn weekend!

  4. nelis Says:

    :) allways, maar dan ook allways, look on the bright side of things ;) kus!

  5. Annibal Says:

    @ Jeff: Whaha, als ik Paul niet had zou ik ook wat minder makkelijk denken “oh, zo’n frontje dóen we toch gewoon even?” ;-) Verwend he? Oei, ja, dat is inderdaad ook niet al te gemakkelijk meer, tenzij je binnen europa bestelt.. Gelukkig heeft de UK vaak wel aardige SP-ED’s, dus dat lukt meestal nog wel. Met die lens had ik er gewoon niet over nagedacht. Beetje dom, wel.. En ja, bij mij blijft het beeld toch écht dat het een zegen is hoor, no worries!

    @ Erica: Jaahh, dát zeker wel! Haha, da’s waar :) Kus!

    @ Kelly: Zeker weten :) Jij ook!!

    @ Nelis: Working on that :-) Knuff!

  6. Vedat Says:

    Moeilijke woorden waar ik niets van snap, maar het simpele pakkinkje schrijf je fout, Annibal. Zo nu weet je het, maar wat je misschien ook wel wilt weten is, dt jouw garantie niet kan verlopen. Het is jouw telefoontje en met jouw spullne mag jij doen wat jij wilt. Een fabrikant of leverancier mag jouw nooit en te nimmer beperkingen opleggen van iets, dat jouw eigendom is.

  7. nelis Says:

    :-)

Leave a Reply

?>